ضایعات اورست

09121456384

خریدار ضایعات برنج ،بالاترین قیمت تسویه نقدی

برای مشاوره و اطلاع از قیمت ضایعات برنج ، با ضایعات اورست تماس بگیرید . مرکز ضایعات اورست ، خریدار ضایعات برنج ، همراه با تسویه نقدی و تخلیه سریع بار .

برای مشاوره ، اخذ قیمت ضایعات برنج و فروش هر نوع ضایعات برنج ، با ضایعات اورست تماس بگیرید .

امروزه یکی از پرکاربردترین آلیاژها برنج است که از ترکیب مس و روی به دست می‌آید. این آلیاژ رنگی متمایل به زرد طلایی دارد و در کدر شدن بسیار مقاوم است. اکسید شدن این آلیاژ زمان زیادی می‌برد و مقاومت بسیار خوبی در برابر ایجاد لکه دارد. به همین دلیل است که برنج در صنایع مختلف کاربردهای بسیار متفاوتی دارد. یکی از خوبی‌های آلیاژ برنج راحتی بازیافت آن است. چراکه خاصیت مغناطیسی بسیار کمی دارد و می‌تواند به‌راحتی از فلزاتی که با آن‌ها ترکیب می‌شود، جدا شود. علاوه بر این‌ها خریدار ضایعات برنج معمولاً قیمت خوبی را روی این نوع آلیاژ می‌گذارد.

انواع آلیاژ برنج

برنج به علت اینکه یک نوع آلیاژ محسوب می‌شود و از ترکیب فلزهای مختلفی به دست می‌آید، می‌تواند مدل‌های بسیار مختلفی داشته باشد. برخی از رایج‌ترین مدل‌های آن عبارت‌اند از:

برنج دریا سالار

این مدل دارای 30 درصد روی همراه با 1 درصد قلع است.

برنج آلفا

برنج آلفا کمتر از 35 درصد روی دارد. از این مدل معمولاً در محیط‌هایی که فشار زیادی در آن وجود دارد استفاده می‌شود.

برنج دریایی

این مدل معمولاً با برنج دریا سالار اشتباه گرفته می‌شود. تفاوت این دو مدل بسیار کم است و تنها یک خریدار ضایعات برنج حرفه‌ای می‌تواند تفاوت آن‌ها را تشخیص دهد. در این مدل از 40 درصد روی و 1 درصد قلع استفاده شده است.

برنج بتا

برنج بتا شامل 45 تا 50 درصد روی است و مقاومت بسیار خوبی نسبت به گرما، فشار و ضربه دارد.

برنج آلفا بتا

تشکیل شده از 35 تا 45 درصد روی است.

برنج آلومینیومی

یکی از نمونه‌های کمتر رایج از آلیاژ برنج مدل آلومینیومی آن است. ویژگی این مدل مقاومت بسیار زیاد آن در برابر خوردگی است. یکی از کاربردهای برنج آلومینیومی استفاده برای تولید سکه‌های اروپایی است.

برنج آرسنیکی

یکی از مدل‌های برنج محبوب نزد خریدار ضایعات برنج مدل آرسنیکی است. در این مدل از 0.03 درصد آرسنیک استفاده می‌شود تا فلز در برابر آب مقاوم باشد. برنج آرسنیکی برای ساخت مبدل‌های حرارتی، ظروف تزئینی، مخزن‌ها، لوله‌ها، رادیاتورها، پایانه‌های برق، اتصالات لامپ، پریزها و قفل‌ها، لوله‌های ساختمان و پوشش‌های کارتریج استفاده می‌شود.

برنج فشنگی

شامل 30 درصد روی است.

برنج معمولی

شامل 37 روی است. مدل برنج معمولی ارزان می‌باشد و برای محیط‌های بدون گرمای زیاد مناسب است.

برنج عالی

شامل 35 درصد روی و 65 درصد مس است که در فنرها و پیچ‌ها به کار گرفته می‌شود.

خریدار ضایعات برنج
خریدار ضایعات برنج

برنج سربی 

برنج سربی نیز معمولاً با مدل آلفا اشتباه گرفته می‌شود و تنها یک خریدار ضایعات برنج می‌تواند بین این دو تفاوت قائل شود. زیرا ساختار هر دو آلیاژ یکسان است و فقط در مقدار و درصد سرب با هم متفاوت هستند.

برنج پست

شامل 20 درصد روی و با رنگ شبیه به طلا است.

برنج سفید 

ساخته شده با بیش از 50 درصد روی می‌باشد و بسیار شکننده است.

برنج طلایی 

نرم‌ترین نوع برنج، مدل طلایی آن است. از برنج طلایی در ساخت مهمات جنگی استفاده می‌شود. دلیل نرم بودن آن به دلیل استفاده از 95 درصد مس و 5 درصد روی در ترکیب ساخت آلیاژ است.

برای مشاوره ، اخذ قیمت ضایعات برنج و فروش هر نوع ضایعات برنج ، با ضایعات اورست تماس بگیرید .

انواع آلیاژهای  مختلف برنج چگونه تولید می‌شوند؟

در مرحله اول فلزهای مختلف جمع‌آوری‌شده توسط خریدار ضایعات برنج و دیگر پسماندها به یک مکان مشخص منتقل شده و سپس به کارخانه‌های بازیافت فرستاده می‌شوند. در کارخانه‌های بازیافت ابتدا مس را در دمای 1083 درجه و روی را در دمای 907 درجه ذوب و سپس با یکدیگر ترکیب می‌کنند. پس از ترکیب این دو، افزودنی‌هایی مانند آلومینیم، سرب، سیلیکون یا آرسنیک که مشخص‌کننده نوع آلیاژ هستند به ترکیب اضافه می‌شوند تا آلیاژ مورد نظر ایجاد شود.

بعد از اضافه کردن مواد و آماده شدن آن، آلیاژ مذاب را در درون قالب‌های مختلف می‌ریزند. این قالب‌ها می‌توانند ورق‌های بزرگ یا نازک باشند. بعد از این مرحله و طی کردن فرایندهای مختلف بر روی آلیاژ ذوب‌شده، آن‌ها را برای سرمایش آماده می‌کنند.

پس از سرد شدن مواد مذاب، برنج به‌دست‌آمده در معرض دستگاه فرز یا اسکالپر قرار می‌گیرد تا یک لایه نازک از فلز جدا شود. حذف این لایه به دلیل برداشتن ریختگی و اکسیدهای سطحی است. بعد از انجام این کار برنج دوباره گرم و نورد می‌شود. نورد باعث می‌شود تا برنج به‌دست‌آمده بسیار سخت‌تر و قوی‌تر شود.

بعد از سرد شدن دوباره برنج، آن را به اندازه‌های دلخواه برش می‌زنند. محصولات برش خورده با مواد شیمیایی مانند هیدرولیک اسید و سولفوریک اسید شستشو داده می‌شوند تا اکسید مس موجود در آلیاژ کاملاً از بین برود و یک برنج با کیفیت به دست آید.

ضایعات برنجی چگونه تولید می‌شوند؟

به دلیل کاربرد زیاد آلیاژ برنج، روزانه تعداد زیادی از افراد برای فروش برنج‌های قدیمی خود به خریدار ضایعات برنج مراجعه می‌کنند. برخی از مهم‌ترین کاربردهای این آلیاژ و تولید ضایعات آن در صنایع زیر می‌باشد:

1. معماری

یکی از کاربردهای این آلیاژ و درنتیجه ایجاد ضایعات آن استفاده از برنج در حوزه معماری است. برنج به دلیل دوام بسیار بالا در برابر خوردگی کاربردهای زیادی در زمینه معماری دارد. از این آلیاژ در سر ستون‌ها و پرچین‌ها استفاده می‌شود. همچنین برخی از آلیاژهای خاص برنج برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی کاربرد دارند.

2. ساخت وسایل تزئینی

بخش بزرگی از ضایعات فروخته شده به یک خریدار ضایعات برنج را وسایل تزئینی ساخته شده از برنج تشکیل می‌دهد. برنج به دلیل ظاهر درخشان و جذابی که دارد معمولاً برای ساخت وسایل تزئینی مانند ظروف تزئینی، جاشمعی‌ها و برخی از مجسمه‌ها به کار گرفته می‌شود.

3. صنعت برق و لوله‌کشی

کاربرد بعدی برنج در لوله‌کشی و سیستم برق خانه‌ها است. برای مثال اتصالات مختلف لوله‌های برق و کلید و پریزهای برق در خانه‌ها از برنج ساخته می‌شود.

4. خودرو و وسایل نقلیه

بسیاری از ضایعات خریداری‌شده توسط یک خریدار ضایعات برنج مربوط به پسماندهای این آلیاژ در خودروها و وسایل نقلیه است. درواقع برای ساخت بسیاری از قطعات خودرو که میزان اصطکاک باید در آن‌ها به حداقل برسد، از برنج استفاده می‌شود. برای مثال چرخ‌دنده‌ها، جعبه‌های لوکوموتیو و همچنین موتورهای دریایی همگی با برنج تولید می‌شوند.

5. ساخت آلات موسیقی

استفاده از برنج در ساخت آلات موسیقی سابقه‌ای دیرینه دارد. به همین دلیل بسیاری از سازهای مشهور همچون شیپور، هورن، ترومبون و توبا که تماماً از این آلیاژ ساخته می‌شوند بعد از کهنه شدن به یک خریدار ضایعات برنج فروخته می‌شوند. دلیل استفاده از برنج در این سازها انعطاف‌پذیری بسیار بالا است که باعث می‌شود ساخت قسمت‌های حساس مانند قسمت ورود هوا بسیار راحت‌تر باشد.

علاوه بر سازهای بالا بسیاری از سازهای دیگر مانند گیتار الکتریک و ویولن‌ الکتریک از مقدار کمی برنج در ساخت خود بهره می‌برند.

6. ابزار آلات

بسیاری از افراد ابزارآلات قدیمی خود همچون چکش‌ها و چاقوهای تخت که از برنج در ساختشان استفاده شده است را به یک خریدار ضایعات برنج می‌فروشند. چکش‌های برنجی برای کارهای حرفه‌ای و تخصصی در برخی از صنایع فلزی کاربرد دارند. زیرا این چکش‌ها نرم‌تر از مدل‌های فولادی هستند و می‌توانند بدون اینکه آسیبی به جسم وارد کنند به کار گرفته شوند.

خریدار ضایعات برنج در تهران

همان‌طور که توضیح دادیم برنج نوعی آلیاژ است که مدل‌های بسیار متفاوتی دارد. هرکدام از این مدل‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و ضایعات هرکدام می‌توانند قیمت متفاوتی داشته باشد. به همین دلیل برای جلوگیری از ضررهای احتمالی بسیار مهم است که یک خریدار ضایعات برنج منصف پیدا کنید. ضایعات آهن اورست یکی از بهترین خریدارهایی است که می‌توانید برای فروش ضایعات عمده و البته جزئی خود انتخاب نمایید. ضایعات آهن اورست جزو مطمئن‌ترین خریداران ضایعات آهن محسوب می‌شود که با حذف تمامی واسطه‌ها و خرید پسماندهای آهن با مناسب‌ترین قیمت ممکن توانسته رضایت تمامی مشتریان خود را به دست بیاورد.

برای مشاوره ، اخذ قیمت ضایعات برنج و فروش هر نوع ضایعات برنج ، با ضایعات اورست تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *